Thursday, September 1, 2011

PENGALAMAN DI TANAH ANBIAK


Berlalu sudah ramadan,

kini tiba nyer syawal....

ari ni merupakan ari kedua raye n

kami(aku n tika) dah berada disini slm lbh

dr 10 hari...




Byk pgalaman yg dah aku lalui

sepanjang berada kat cni...

bermula nyer pd hari kami flight

hingga lah kami smpi ke cni...



Antara pgalaman kami kat cni ialah

pgalaman slt dlm kapal terbang,

beg tertgal di airpot,

berposa n berbuka posa

di negara org n berbuka posa bersama

org arb n slt taraweh di cni...




slen 2 ktorg juga belaja bercakap dlm BA

sdg kan ktorg x geti...so adk aku guna

broken arabic n aku lak guna broken BI...

hehehe...tp pgalam bebuka ngan org arb

mmg TERBAIK lah...


they all very2 kind person...




Bl msk je ari raya...aku n tika

dapat pgalaman beraya berjauhan

ngan family n beraya ngan bdk2 mlysia

yg belaja kat cni...best lah raye ngan diorg

sbb terpaksa tdo lwt sbb nk masak lauk tok raye...




Antara lauk yg di buat ialah kuah kacang,

rendang n soto kot...hehehe...

siap ada yg x tdo...

aku n tika hny tlg potong2 pe yg patut je...

yg msk2 chef yg ada yg wat...hehehe...




Pgalaman ari raye petama aku ialah

slt ari raya...aku x pena pun wat slt ari raye,

tp smpi cni aku g...mmg best lah pgalaman ni...

pas slt ktorg begamba n g

beraya uma senior2 kat cni...time ptg lak

ktorg beraya kat kedutaan malaysia...


ms kat kedutaan 2 mmg rmai yg kt leh knl...

wlaupun belaja dr mantiqah yg bebeza tp

diorg mmg rapat lah....smua bek2 jek...




raya ke2(ari ni) lak aku,tika,cikzu n kak husna

g beraya uma family angkat aku kat cni...

sblm raye ust ni wish kat ktorg

slmt ari raya n ajak ktorg dtg uma dia...


blh di ckp kan dia ni dah anggap aku n tika

mcm ank dia sbb dia soh pgl diri dia

sbg "Abi" n bini dia sbg "umi"...

aku n tika mmg hapy gl2 r... :)

ktorg pun dah rapat ngan cucu

ust 2...smpi kan cucu dia

tny bl lg ktorg akn

dtg lg skali kat cna...hehehe...best gllll...

diorg ada soh dtg lg skali tp segan lak nk dtg..

ktorg tgu diorg soh dtg je,br ktorg dtg lg...




T aku upload pic ngan ust 2 n isteri dia

n cucu dia...hehehe...Bg aku lah kan,

ari ni plg hapy bg ktorg smua sbb dpt

lepak sm2...



Ktorg pun wat luahan perasaan kat ank dia...

tp bkn psl bnd yg megarut2 tp psl

family dia...kami bkn mgumpat bnd x bek

tp smua nyer baik je...hehehe...


bl g uma family angkat ni kan,aku

n tika terasa mcm kat uma ktorg sndr...

sekurang2 nyer ilang ckit rs wndu kat family...

family jauh....nk jmp pun jauh....miss gl

kat family aku..t aku nk mnta pic family

aku lah...hehehe...




k lah x nk wndu2 sgt t terasa nk

lek lak...hehehe

tp aku n tika besyukur sgt2 sbb dpt

family angkat

yg prihatin gl ngan ktorg begitu

gak ank dia...



Ank dia mmg perihatin gak

lah kat ktorg...

klu org tny nape ckp ank dia concern

ngan ktorg?ktorg akn ckp..."2 rahsia

antara kami"hehehe...



k lah t sng2 aku upload pic2 yg patut

ea...k tata...setakat ni je aku cerita kan

kisah pgalaman aku di tanah ambiak ni... ;)



"smg hbgn family aku n family ust 2

akn erat n seerat2 nyer...n jauh lah kami

dr sebarang prasangka yg x bek....amin.... ;)"












No comments:

Post a Comment